پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120102
کمک مدير عامل بازداشتي پرسپوليس به استقلال
تاریخ انتشار : 1393/10/16 10:17:27
نمایش : 1226
نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش و جوانان در واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: وقت نداريم تا بازگشت افشارزاده کار را متوقف کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امير رضا خادم نماينده تام الاختيار وزير ورزش و جوانان در واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس عصر دوشنبه با حضور هيات مديره استقلال و پوري حسيني معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان خصوصي سازي جلسه داشت. در اين نشست آخرين مراحل واگذاري باشگاه استقلال و شرايط آن بررسي شد.

خادم در مورد اين نشست و آخرين خبرهاي مربوط به روند خصوصي سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان گفت و گو کرد:

* در مورد جلسه اي که با مديران باشگاه استقلال داشتيد صحبت کنيد؟

نشستي با حضور آقاي پورحسيني معاون سازمان خصوصي سازي و اعضاي هيات مديره استقلال و کارشناسان ذي حساب و همه اهالي که به نوعي مي توانستند درمورد حساب هاي مالي باشگاه استقلال اظهار نظر کنند داشتيم.

اصل مطلب اين بود که باشگاه پرسپوليس علي رغم همه ابهامات موجود در حساب هاي مالي اش اعضاي هيات مديره آن را امضا کردند و صورت حساب ها را در اختيار سازمان خصوصي سازي و حسابرسي قرار دادند که کارهاي اين باشگاه انجام شود. اما هيات مديره و ذي حساب باشگاه استقلال درخصوص امضاي صورت هاي مالي با علامت سوال هاي خاصي روبه رو شدند، بنابراين براي رفع اين شبهات از سازمان خصوصي سازي و از دفتر دکتر طيب نيا وزير اقتصاد در محل وزارتخانه دعوت به عمل آمد تا به جمع بندي برسيم تا هيات مديره آبي پوشان پايتخت صورت هاي مالي را علي رغم همه ابهاماتي که وجود دارد، امضاء کنند.

* ابهاماتي که هيات مديره استقلال مطرح کرده چه مواردي است؟

مهم‌ترين ابهام مغايرت هايي است که در صورت هاي مالي وجود دارد، ضمن اينکه گزارش هايي ثبت شده که نشان دهنده بدهي ها يا طلب هايي است که مدارک‌شان در باشگاه موجود نيست و براي ذي‌حساب ابهام وجود دارد.

همچنين بر اساس گزارش هايي که در اين نشست ارائه شد ضرر و زيان هايي انباشته وجود دارد که از سال ۹۱ به سال ۹۲ منتقل شده که در آن برخي عدد و رقم هايي آمده که به نظر مي آيد، واقعي نيست. اين ها مطالبي است که نگراني هايي را براي اعضاي هيات مديره ايجاد کرده است که ممکن است ۱۰ يا ۵ سال ديگر، دستگاه هاي نظارتي، ديوان محاسبات و سازمان بازرسي کل کشور آنها را مسئول اين شبهات بدانند. به هرحال بحث ها، بحث هاي تخصصي است تا در نهايت آن ها را براي امضا آماده کنند. همين شرايط را براي پرسپوليس هم داشتيم. البته پرسپوليسي ها آنقدر روي موضوع حساس نبودند و امضا کردند.

با توجه اينکه مديرعامل آبي پوشان پايتخت در خارج از کشور به سر مي برد او مسئوليت خود را به يکي ار اعضا واگذار کرده ضمن اينکه فرصتي هم نداريم که کار را تا زمان بازگشت او متوقف کنيم چرا که هرچه سريع تر بايد قيمت گذاري دو باشگاه انجام شود و مراحل واگذاري اتفاق بيفتد.

* قيمت گذاري چه زماني به مرحله نهايي مي رسد؟

آقاي پورحسيني در اين جلسه حضور دارد و دراين خصوص او بايد اظهار نظر کند. البته اگر صورت مالي استقلال امضا شود به صورت کامل کار از دست وزارت ورزش و جوانان خارج و کاملا در اختيار سازمان خصوصي سازي و اقتصاد قرار مي گيرد که ديگر بايد کار فني خود را انجام دهند.

*در خصوص سهام پرسپوليس که ۲۰ درصد بدون درنظر گرفتن بحث مالي، به پيشکسوتان تعلق مي گيرد در اين مورد توضيح مي دهيد؟

آخرين تصميم گيري تنها در اندازه مشورت بوده و نهايي نشده است. اما آخرين صحبتي که با مجمع دو باشگاه که وزراي وزارت ورزش و جوانان و دادگستري و اقتصاد و دارايي هستند داشتيم و بنده و پورحسيني (از سازمان خصوصي سازي) نيز در آن حضور داشتيم و به اين جمع بندي رسيديم که بتوانيم به اندازه يک صندلي در هيات مديره ۵ نفره را حداقل از پيشکسوتان دو باشگاه داشته باشيم که اين امر مستلزم اين است که حداقل ۲۰ درصد سهام در اختيار پيشکسوتان باشد.

براي همين هم جلسه اي را با برخي از پيشکسوتان برگزار کرديم که در نهايت مقررشد مجمع يا شرکتي را به نام خود ثبت کرده و در مزايده شرکت کنند. يکي از شرايط موفقيت در اين مزايده نيز معرفي تعدادي از پيشکسوتان براي حضور در سهام باشگاه است. اين عددي که در اين نشست صحبتش شد حدود ۲۰ درصد است و غير از آن به فرد يا گروهي که بيايند و خريدار باشند واگذار مي شود و وزارت ورزش و جوانان سهمي نخواهد داشت.

* درحال حاضر نبود مديرعامل پرسپوليس در جمع سرخپوشان پايتخت خللي در روند خصوصي سازي پرسپوليس ايجاد نمي کند؟

به هيچ وجه. هيات مديره، مديرعامل را معرفي کرده است و امروز هم هيات مديره آقاي طاهري را به عنوان مسئول تام الاختيار در باشگاه منصوب کرده که تقريبا همه کارهاي مديرعاملي را انجام مي دهد و حق امضا هم در جاهايي که بايد اتفاق بيافتد، دارد. بنابراين امضاهاي لازم انجام مي شود، ضمن اينکه کارهاي داخلي سازمان نيز هست که پيگيري مي شود.

در خصوص وضعيت قضايي سياسي، ما منتظر هستيم قوه قضائيه در اين خصوص اظهار نظر کند و دخالتي نمي کنيم. هفته پيش هم گفتم او به صورت مستقيم و غير مسقيم از فوتبال و باشگاه حمايت کردند و به عنوان عضو هيات مديره که اسپانسر شرکت ديگري هم بود بالغ بر ۱۰ ميليارد هزينه کرده و آن اتفاقات افتاد، پس از آن امکان ادامه فعاليت و همکاري با اسپانسر پرسپوليس نبود. از داخل هيات مديره تزريق مالي به بازيکنان به صورت هفتگي انجام مي شد. هزينه هاي باشگاه که چيزي نزديک به ۸ تا ۱۰ ميليارد تومان بود. همانطور که در برنامه ۹۰ وي مطرح کرده بود از طريق برادرش به بحث خريد راه آهن ورود پيدا کرده بود. من دقيقا نمي دانم که چه فردي پشت تعاملات و صحبت هايي که براي خريد راه آهن انجام شده بود قرار دارد.

براي باشگاه استقلال نيز زماني که تقريبا يکي دو هفته از زمان بستن قرارداد اسپانسري براي پرسپوليس گذشته بود، هيات مديره آبي پوشان پايتخت مشخص شده بود. با وجود تلاش هايي که شد در نهايت نتوانستيم گروه يا فردي که بتواند اسپانسر استقلال شود بيابيم.

* علت آن چه بود ؟

علت عمده آن هم تعداد نفراتي بود که دوست داشتند اسپانسر اين تيم شوند تا در هيات مديره حضور داشته و به نوعي سکان هيات مديره را دراختيار داشته باشند که به نتيجه نرسيديم. بنابراين براي استقلال با رقمي کمتر ازپرسپوليس قرار داد منعقد کرديم که اين قرار داد کاملا مشخص است.

آقاي سبکدست و همکارانشان کار مي کنند و از اين باشگاه حمايت کرده اند که اين هم باز از طريق آقاي سياسي انجام شده بود که بالغ بر ۳۰ ميليارد بود و به نوعي حمايت از طريق ايشان در ۳ باشگاه چه به صورت مستقيم چه غير مستقيم انجام شده است.

افراد ديگري مثل آقايان انصاري، هدايتي و يا شفيع زاده و ديگر دوستان سال هاي مختلف به ورزش کمک مي کردند. امروز به عنوان مسئول و پيش از اين هم به عنوان يک ورزشي سعي کرده ام از اين افراد حمايت کنم و فکر مي کنم اگر اين کار را نکنيم ديگر کساني نخواهند بود که از ورزش يا فوتبال ما حمايت کند ، چراکه بودجه تخصيصي، کفاف ورزش را نمي دهد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html